verbindingsreis.reismee.nl

Pittige dag!

Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag zijn we naar Akko, een oude havenplaats geweest. In deze plaats hebben we een kruisvaarders vesting bezocht. Dit vonden zelf iets minder interessant maar doet je beseffen hoe zij hier hebben huis gehouden enkele honderden jaren terug. De wandeling met uitzicht op zee was leuker. Hierna gingen we opweg naar de kabelbaan. Dit vond vooral Raul erg leuk. Beneden kon je de krijtrotsen zien. Dat heb ik op de foto gezien, want ik ben niet zo'n held in de kabelbaan.

Onderweg in de bus, heerlijk die airco, horen we over interessante verhalen en plekken van de geschiedenis van het land en de bijbelse  verhalen. Ook over de stad Tiberias waar wij verblijven. Dit is blijkbaar ook een van de heilige steden van Israel. Hier is de Talmoed geschreven, hierin staat de uitleg van de Thora. Als er zin staat in de Thora dan legt de Talmoed uit hoe de woorden bedoeld zijn te gebruiken.

Opweg voor een wandeling met mooi uitzicht. De Arche cave. Prachtig!

Tot slot hebben we de Kibbutz Misgav Am bezocht. Deze bevindt zich op het noordelijkste punt  van Israel. Op de grens met Libanon. Dit ligt in Hoog Galilea. We kregen info over hoe ze leven wat er gebeurt. Heftig om te horen dat daar kinderen gegijzeld zijn geweest. Begeleider doodgeschoten. De kinderen hebben het overleefd wel gewond. Bizar om daar te zitten. Je kijkt uit naar het gebied voor je en beseft dat daar De Hezbollah de boel onder controle heeft. Daarvoor noemden ze elkaar vrienden maar dat is verleden tijd. Daar is 24 uurs camerabewaking door het Israelisch leger. Op moment hebben zij het rustiger want de Hezbollah is Assad gaan helpen. Raar Gevoel. Kan er nog veel meer over vertellen....